به گزارش خبرنگار خودروکار، واشر سر سیلندر بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن (بلوک موتور) قرار میگیرد و وظیفه آب بندی بین این دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکیب آب رادیاتور و روغن موتور میشود.
علاوه بر این، واشر سر سیلندر مانع ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده (آب رادیاتور) و برعکس میشود.
واشر سر سیلندر سوخته وظایف شرح داده شده را به درستی انجام نمیدهد.
علت سوختن واشر سر سیلندر خودرو میتواند یک یا ترکیبی از عوامل زیر باشد:
1- گرم شدن بیش از حد موتور به هر دلیل (کار نکردن فن، کارنکردن ترموستات آب، و … ).
2- درست نبستن واشر سر سیلندر توسط تعمیرکار.
3- استهلاک موتور بدلیل کارکرد زیاد.
علائم سوختن واشر سر سیلندر، یک، یا ترکیبی از موارد زیر است:
1- موتور خودرو صبحها دیر روشن شده و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج میشود.
2- شیلنگهای اتصال رادیاتور باد کرده و متورم میشوند.
3- در مخزن رادیاتور، روغن دیده میشود.
4- کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن.
5- شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز میتوانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا «حودروکار» به آنها پاسخ دهد.
انتهای پیام/